24 oktober 2006

Da va d den dagen i året......

24.Oktober. FN dagen å min bursdag. Ditte e en dag som ej ofte bruka til ettertanke. Årets bursdag e derfor intet unntak. I år blir ej 25år. 25år!!! Ett år nærmere slutten. Ej e statistisk sett ferdig med 1/3 del av livet. Ka he ej egentli oppnådd??

Dei først 10åra kan ej ikkje kritisere mej sjøl for å ikkje ha utretta nåkke spesielt, men ej he tross alt 15år etter ditte ej kunne ha utretta LITT iallefall. Men her sitte ej å klare ikkje å komme på nåkke som helst. Musikkens verden... Ej prøvde å synge i kor, der va vel mitt største bidrag at ej tok til vettet å slutta. Nåkke ej he bekrefta i ettertid gjennom små kommentara å sukk(torstein......) når ej en gang innimellom prøva ut stemmeprakten min. Spelte også kornett uten videre suksess. Idrettens verden da... Ej hadde ei fotballkarriere på gang, men no når ej e 25år så innser ej vel at det ikkje bli Real Madrid på mej.... Kjærligheten.... Ikkje akkurat utretta nåkke ej e stolt av der heller... He ej funne opp nåkke som he bedra verden for folket rundt mej. Tvila på det. Det mest kreative ej he laga med hendene mine e vel dei 14 fiskefjølene ej laga på sløyden..... Kanskje ej he sagt nåkke. Nåkke som vil gå ned i historia som et sitat folk vil bruke. Nåkke djupt, underfundig og gjerne humoristisk. Nei, ikkje som ej kan komme på, å viss ej he gjort d så e d ikkje frivillig å da telle d likssom ikkje....

Ej he altså blitt 25år å ikkje utretta en dritt!!! E ditte min feil?? Ej søkte no på internett for å finne andre persona som e født 24.oktober. Finne nesten ingen kjente. Ej hadde ikkje hørt om nåkken av dei ej fann før 1900-tallet. Å dei siste 100-åra va d ikkje akkurat mange der heller. Roman Abramovich, Wayne Rooney og Kevin Kline er dei tre eg kan finne som er mest kjent. Ditte finne ej litt trøst i. Tenk så mange som e fødd samme dag som mej å så få som he klarte å gjort nåkke som dei e blitt berømt for. Men sett på en anna måte så ser d heller ikkje lyst ut med tanke på å ha en sjanse til å utmerke sej dei neste 50åra.... For morro skyld kan ej nevne at d faktisk e fleire kjente som he dødd enn som he blitt født dinne dagen, ej kan nevne: Vidkun Quisling og Rosa Parks som eksempel..... Snakka sej om utfordring, for å kunne oppnå nåkke spesielt her i livet må ej nesten forandre historia. D kalla ej stor motstand..

Jaja, halveis til 50år. Fleire sei at livet no e på vei nedover... d blir aldri bedre enn når du e 25år.. Viss d stemme så skal iallefall ej gjer d beste ut av ditte året mitt. Så da stikk ej å kosa mej

Snakkast alle sammen

3 Comments:

Blogger Lise Fise said...

du har nå gjort livet mitt litt bedre. d e vel någe!? hæppi børsdei og sorry at det ikje kom på dagen men mobilen min funke ikje her i ugga-bugga land. koskos

25 oktober, 2006 18:35  
Blogger Norunn said...

Gratulerer med overstått :)

27 oktober, 2006 19:20  
Blogger Åshild said...

du gjor, og gjer min dag bedre:) viss ikkje d e å utretta någe vett kje eg! å fytti, for et kjempekompliment...:)

01 november, 2006 18:30  

Legg inn en kommentar

<< Home